پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2702
-
الف
+

فیلم «قضیه‌ مامان سوری» در جشنواره‎ی مونترال حاضر می‎شود

فیلم «قضیه‌ مامان سوری» به کارگردانی حسین هجرتی در بخش «تمرکزی بر سینمای جهان» چهلمین دوره‎ی جشنواره‎ی بین‌المللی فیلم مونترال پذیرفته شد.

فیلم «قضیه‌ مامان سوری» به کارگردانی حسین هجرتی در بخش «تمرکزی بر سینمای جهان» چهلمین دورهی جشنوارهی بین‌المللی فیلم مونترال پذیرفته شد.

 داستان این فیلم دربارهی مامان‌سوری که یک زن سالخورده تنهایی است که با پختن غذای خانگی برای چندتایی مشتری که از سایت «مامان‌پز» به او سفارش می‌دهند امرار معاش می‌کند. یک روز غذای مامان‌سوری خراب می‌شود و نمره‌ منفی مشتری‌ها در ارزیابی پیامکیِ سایت، او را از کار بیکار می‌کند. کارگردانی می‌خواهد با نشستن پای صحبت تعدادی از مشتری‌ها و به تصویر کشیدن تبعات تصمیم‌شان، از این قضیه فیلمی بسازد

از جمله افتخارات «قضیه‌ مامان سوری» حضور در بخش شورت فیلم کرنر فستیوال کن امسال و انتخاب به عنوان یکی از فینالیست‌های مسابقهی فیلم کوتاه هجدهمین جشن خانهی سینمای ایران است.

گفتنی است، جشنوارهی بین‌المللی فیلم مونترال که یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌ها و همچنین تنها جشنوارهی رقابتی مورد تأیید FIAPF در آمریکاى شمالى است که از چهارم شهریور آغاز شد و تا پانزدهم همین ماه در شهر مونترال کانادا ادامه مییابد.

ا.ا

نظر شما
ارسال نظر